FlexInnovatieFonds steunt innovatieve ondernemers op weg naar succes

fif

Hilversum, 3 december 2013 – Op 13 februari 2014 reikt het FlexInnovatieFonds voor de tweede maal de prijs uit voor het meest innovatieve idee in de flexbranche. De winnaar van het FlexInnovatieFonds ontvangt een hoofdprijs ter waarde van € 79.000.

Meedingen naar hoofdprijs van € 79.000
Deelnemers die meedoen strijden om de hoofdprijs van € 79.000. De tweede prijs is € 29.000 en nummer drie ontvangt € 9.000. Ed van Viegen, initiatiefnemer en juryvoorzitter van het FlexInnovatieFonds: “Het bijzondere aan de prijzen is dat er naast een substantieel bestanddeel in harde cash ook een groot deel in natura wordt uitbetaald.” Denk hierbij aan coaching door ervaren ondernemers, een verkooptraining, investeren in het deponeren en beschermen van je merk of logo.

Bekijk op de website het totale aanbod van prijzen en diensten die de sponsoren van het FlexInnovatieFonds aanbieden.

Winnaars 2013 razend enthousiast
Van de 9 finalisten vorig jaar kwamen uiteindelijk de jonge ondernemers van Magnet.Me als winnaars uit de bus. Hun jeugdige enthousiasme, de energie en de ambitie was niet te missen, zo bleek ook toen zij hun prijzen kwamen ophalen bij de sponsors. Maar ook de nummer 2, (Seniorenstudent) en nummer 3 (Hello.me), waren erg enthousiast. De verdeling van de prijzen was dan ook echt een feestje. De winnaars mochten binnen het gewonnen bedrag een keuze maken uit de sponsortoezeggingen. Vincent Karremans van Magnet.me: “Het is net of we in een snoepwinkel staan en overal gratis uit mogen kiezen”.

Van plan indienen tot finaledag
Deelnemers met een idee voor de tweede editie van FlexInnovatieFonds hebben tot eind december om hun plan in te sturen via de website. Naast het plan wordt deelnemers gevraagd een korte sales pitch mee te sturen in de vorm van een filmpje, waarin zij uitleggen waarom ze meedoen. Al de ingediende plannen worden kritisch bekeken door een vakjury, waarin o.a Jurriën Koops en Marc Drees zitting hebben. De deelnemers met het beste plan worden uitgenodigd om te komen pitchen tijdens de finaledag. Geïnteresseerden die deze dag niet willen missen kunnen de presentaties live bijwonen.

Finaledag op 13 februari 2014
Tijdens de finaledag op 13 februari 2014 krijgt elke finalist de gelegenheid om in 10 tot 15 minuten zijn plan live te presenteren. Tenslotte krijgt de top 3 een vragenvuur vanuit de jury te verwerken. Ed van Viegen: “Dit onderdeel kan cruciaal zijn, vorig jaar viel de beslissing over wie 1 werd en wie 2 pas na dit vragenvuur!”

Over de organisatie
Het FlexInnovatieFonds is een initiatief van PSC| Backoffice Services en is gestart om vernieuwing in de flexmarkt te stimuleren. PSC ontmoet veel innovatieve starters, reden waarom er grote affiniteit met dit thema is. Met het FlexInnovatieFonds worden innovatieve ondernemers gestimuleerd om hun businessplan ten uitvoer te brengen. Hoofdsponsors van het FlexInnovatieFonds zijn FlexService en CTB ICT Flex.

flex-innovation_120213-068

Winnaars FlexInnovatieFonds 2013 (v.l.n.r): nr. 3 Hello.me, nr. 1 Magnet.Me en nr. 2 Seniorenstudent.

Meer informatie

Voor meer informatie over het FlexInnovatieFonds kunt u contact opnemen met: Ed van Viegen
U kunt het FIF ook volgen op Twitter, Facebook en LinkedIn.